Uppdatering om lägenheten...

Andreas, jag, hans pappa, farmor och farbror var och kollade på hur långt målarna kommit med lägenheten. (Hans farmor och farbror har aldrig sett lägenheten bara på bilder som låg ute från förra ägaren). Nu är all gammal tapet ner rivet så väggarna är raka och släta tror det gick åt ca 15kg spackel för hela lägenhetens väggar. Dem har även målat väggarna vita och igår började de även måla gaderobsdörrarna vita då de har vart gul/vita under tapeten som de hade klistrat på. Nu ser lägenheten ännu större ut när den är helt vit och ljus. Nästa vecka så är de nog klara med all målning och tapetsering (tapeterna kom idag från England? Tror jag Andreas pappa sa)! Så de kommer på nu i helgen. Målarna har verkligen lagt ner ett grymt bra jobb så vi skall köpa smörgåstårta eller vanlig tårta till dom som tack! Nästa vecka eller veckan där på så byter vi nog golv i vardagsrummet, köket och de två sovrummen. Får se hur långt pengarna räker. Vi är redan uppe i 10.000 enl Andreas pappa. (Han är någon fastighets skötare/mäklare så han har bra koll på allt sådant här). Jag kan inte någonting om bygg/målning osv så jag känner mig rätt hjälplös. Men har sagt att trots att jag inte kan så hjälper jag gärna till och lär mig gärna! För golven/listerna och lite smått fixar vi själva så skall försöka hjälpa till med så mycket jag kan. Blir spännande med att se hur det blir när det är klart och när det är klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0