Jobb, jobb & jobb!

Nu börjar Gothia yeey för alla hotell?! Vi har turen att det inte är så jätte många lag som bor hos oss. Visst vi har många lag men de andra åren har vi haft många mer. Det är kaos på jobbet, housekeeping är långt ifrån klara med rummen när klockan är halv 4 och vi i receptionen står och skäms ihjäl! Kan ju säga att gästerna inte alls är glada på oss när vi säger att det inte är klart vissa gäster är till och med spydiga då kan jag nästan känna "du kan få sitta hela kvällen tills det sista rummet är klart". Men som sagt så gör vi inte utan vi skyndar naturligtvis på så att alla kan få checka in så fort som möjligt. De flesta gästerna har förståelse för att rummen inte är klara och att JAG som receptionist inte kan göra något för att få till ett rent rum. Så om ni någonsin bor på hotell och rummen ej är klara tro mig det går inte fortare för att ni sitter i lobbyn och väntar eller kommer och skriker. Naturligtvis kan man visa att man blir sur men mer än så hjälper inte! Ännu en spännande jobb dag imorgon så nu blir det att äta upp mina jordgubbar, borsta tänderna och gå och lägga mig. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0