Trevligare går inte!

Hemma efter en riktigt lång dag på jobbet, hände ingenting fören jag skulle gå hem så fick stanna kvar en timme. Men pga mitt nya armband så var jag så glad så jag bet ihop och stod ut hela dagen med att vara mer trevlig än någonsin.

Receptionist - "Hej, kan jag hjälpa till med något?"
Gäst - "Ja hej vi har en bokning här hos er"
Receptionist - "Välkomna, i vilket namn har ni bokat er bokning i?"
Gäst - "Andersson"
Receptionist - "Peter Andersson? bokat för 3 nätter, 2vuxna och ett barn, stämmer det?"
Gäst - "Ja det stämmer perfekt!"
Receptionist - "Hur vill ni betala för rummet Peter?"
Gäst -"Med kort"
Receptionist - "Då behöver jag ett kort och ett legitimation tack"
(Får kort och leg, drar kortet och skriver in person nummer. Gör nyklar till rummet)
Receptionist - "Då har ni fått rum på högsta våningen av hotellet och hissen hittar ni på vänster sida av trappan där borta (pekar).
Frukost har ni mellan 7-111 nu under helgen, på vardagarna är det från halv 7 till halv 11 och restaurangen är öppet från 5-11 ikväll det hittar ni på andra våningen fast på söndagar har vi stängt, men då har ni en restaurang mitt emot hotellet på andra sidan som heter La Corasote dom serverar det mesta där.
Pol, bastu och gym finns i koridoren där borta (
pekar) och ni kan utnyttja er tid där fram tills klockan 10 ikväll.
Har ni bil med er förresten? Då kan ni använda rums nycken för att komma in på parkeringen eller i garaget och det kan ni göra vilken tid som helst.
Jag hoppas att ni får en trevlig vistelse här hos oss och om det skulle vara någonting så finns vi här i receptionen dygnet runt för att kunna hjälpa er.
Gäst - "Tack så mycket för all information!"

(Kan ni tänka er att allt detta ska vi informera alla gäster, fick jag många som lyssna klart på allting idag men oftast så hinner men bara säga vilken våning dom ska bo på och att rums nycken går till garaget och parkeringen. Det jag skrev nu stämmer inte jag bara hittade på namn och tider! Men allt annat stämmer!)

Love Janina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0