Förlossningen

Jag kan inte riktigt förstå att det bara är ca 2 månader kvar tills vår prinsessa kommer. ÅH vad jag längtar och vill att tiden skall gå fortare! (Snabb spolning tack)! Dock så ser jag inte fram emot förlossningen men tiden efter det/när vi lämnat sjukhuset jag är inte rädd för att det kommer göra ont för det vet jag att det kommer göra, fruktansvärt ont. Jag är rädd för allt annat som tex kommer hon må bra, spricker jag, hur många stygn, blir stygnen bra osv osv! Menar inte att jag kommer kunna hantera smärtan men jag är inte rädd för den. Hmm brukar tänka att tjejer som är mycket yngre än mig föder barn och de klarar det så då borde jag. Vi får se...

Kommentarer
Anonym

Klart du tänker mycket på det. Men försök att släppa det. Det gör nog ont ovavsätt ålder, men som du säger man tar sig igenom det. Lita på barnmorskan och gör som hon säger, då minskar risken att spricka. Men majoriteten spricker lite, men dem är så vana att sy det. Så du kommer inte märka det/ se det sen. Förbered dig istället på vad som händer sen. När du kommer hem igen är du mamma, dit liv blir aldrig det samma. Det är underbart. Så vila veckan innan så du är någorlunda pigg när förlossningen börjar. Då det inte blir så mycket sömn första veckan. Allt är nytt och man är orolig för allt. Njut nu försök att inte oroa dig. Och lyssna på dig själv, ta hjälp och råd från andra. Men du BESTÄMMER du e mamma. Självklart bestämmer Andreas med. ;). Hon kommer att vara jätte fin och frisk och så älskad av sina föräldrar. Älskar din blogg

Svar: Tusen tack för den fina kommentaren tar åt mig av varje ord! Vad roligt att du gillar min blogg! :) <3
Janina

2013-07-14 | 22:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0